loginet_shop.general-error

Garanciális ügyintézés folyamata

Végfelhasználótól történő átvétel:

A megreklamált problémás lábbelit mindenképpen megtisztított állapotban (nem kell kimosni, csak alaposan letörölve), nyugtával vagy fénymásolt áfás számlával szabad csak átvenni a végfelhasználótól. A bizonylaton egyértelműen beazonosítható kell legyen az adott termék megnevezése és a vásárlás időpontja, mert ez alapján határozható meg a jótállás érvényessége.

Amennyiben a fenti feltételeknek a lábbeli nem felel meg, kérjük azt ne vegye át addig, mert a folyamat itt elakad. A saras, piszkos állapotban, és széthasznált lábbelikkel, nem áll módunkban foglalkozni, hiszen tőlünk a gyártó sem fogadja el azokat ebben az állapotban. Az ilyen lábbeliket kénytelenek vagyunk postafordultával, utánvéttel visszaküldeni Önöknek.

A szavatosság kizárólag gyártási és anyaghibára vonatkozik (pl. leválik vagy eltörik a talp, elenged a varrás, kiszakad a rigli stb.) az elhasznált, elkopott, vagy nem rendeltetésszerűen használt termék esetén a reklamáció nem jogos! Nem rendeltetésszerű használatnak minősül, amikor a termék a használó hibájából rongálódik meg vagy a minősítésének nem megfelelő használat miatt sérül (pl. S1-es cipőt nedves környezetben használtak és leválik a talpa), illetve amikor a lábbeli a nem megfelelő ápolás következtében megy tönkre. (pl. nem volt ápolva a bőr és az megreped a vizes körülmények miatt, kidörzsölődött a bélés a nem megfelelő méretválasztás miatt, stb.)

 

A lábbelit minden használat előtt ápolni kell, így biztosít megfelelő védelmet, és lesz tartós.

 

A vásárlók minőségi kifogásának intézését a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2013. (IV. 29.) NGM rendelet és annak módosításáról szóló 18/2020. (VI. 12.) ITM rendelet szabályozza. E rendelet alapja a Polgári Törvénykönyv 2013. évi V. törvény 6:157-6:174 §-ai, amelyek a vásárlóknak biztosított kellékszavatossági jogokat szabályozzák.  

A fogyasztó a teljesítés időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. 

 

I.Jótállás:

A gyártó, forgalmazó/kereskedő garantálja, hogy bizonyos időtartamon belül a termék kifogástalanul fog működni és ez alól a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítani tudja, hogy a vevő nem rendeltetésszerűen használta a terméket.

Jótállási idő: 1 év a vásárlás napjától számítva, kizárólag a vásárlást igazoló nyugtával vagy számlával érvényes.

 

Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 1 éven belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a vállalkozást illeti. 6 hónap leteltével a bizonyítási teher azonban megfordul, és a továbbiakban a vevőnek kell a hiba okát bizonyítania.

 

II. Szavatosság:

- A hetedik hónaptól kezdve a 2 éves időtartam végéig - a végfelhasználónak kell bizonyítania a kijelölt intézet szakvéleményével, hogy a meghibásodás oka már az eladáskor benne volt a termékben. Minden olyan esetben, ha a hiba nyolc napon belül az áru értékének és használhatóságának az azonos ideig rendeltetésszerűen használt hibátlan áruhoz viszonyított csökkenése nélkül megjavítható, azt javítani kell - ez esetben a fogyasztó sem cserét, sem pénzbeli kártalanítást nem kérhet. Javítás esetén a szavatossági idő annyival hosszabbodik meg, amennyi ideig a vásárló a terméket a hiba miatt nem tudta használni. A termék jelentős részének kicserélése esetén (pl. egy cipő talpának cseréje esetén) a kicserélt részre a szavatossági idő újra kezdődik. Amennyiben a termék bármilyen hibája a vásárló előtt a vásárláskor ismert volt (ez a szavatossági jegyen feltüntetésre került), erre a hibára szavatossági igény nem érvényesíthető. Amennyiben a vásárló igényét határidőn túl jelentette be, illetve ha a hiba oka az átadás után keletkezett (pl. természetes elhasználódás, helytelen kezelés vagy tárolás, erőszakos külső behatás), szavatossági igény nem teljesíthető. Ide tartoznak az alábbiak: természetes bőrbélés színezése, beázás (kivéve, ha a lábbeli vízálló köztes béléssel rendelkezik), bőrtalp elkopása viselés következtében), gumitalp kopása (a törés természetesen nem), sarokkopás illetve sarokflekk elhasználódása, nem megfelelő cipőápolás miatt keletkezett bőrhiba, rugós sámfa okozta esetleges eldeformálódás, bármilyen külső fizikai behatás miatt keletkezett sérülés. Bármilyen vitatott kérdésben a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség által végzendő vizsgálat a döntő, melynek időtartama a szavatossági ügyintézés idejébe nem számít bele.

 

Kérjük, a fentiek alapján mérlegelje a megreklamált lábbeli végfelhasználótól történő átvételét. Amennyiben úgy dönt, hogy jogos a reklamáció érdemes beszerezni a nyomtatványboltból egy „Jegyzőkönyv a fogyasztói kifogásáról” tömböt, amelyet kitöltve szépen végig lehet követni a termék átvételétől, egészen az átadásig a folyamatot.

 

Hibás lábbeli eljuttatása garanciális elbírálásra, cserére:

Cégünk szempontjából, mindig is a partnereink felé való rugalmasság a fő szempont, ezért hogyha a rendelésén jelzi, hogy lesz garanciális visszáru, úgy az áruszállító futár céget megbízzuk és a visszaszállítási költséget átvállaljuk.

 

Amennyiben a lábbeli a fenti feltételeknek megfelel, kérjük, az alábbi dokumentumokkal együtt juttassa el telephelyünkre.

  • végfelhasználó felé kiállított számla/blokk másolata,
  • felvett jegyzőkönyv másolata
  • kitöltött reklamációs űrlap

 

Ha a dokumentáció hiányos és a hiánypótlás nem történt meg, illetve a megreklamált termék elutasításra került, maximum 30 napig tudjuk tárolni a terméket.

 

Ha postán küldené vissza, a telephelyünk címe:

Magic Tools Munkavédelmi Kft. 1107 Budapest, Száva u. 9. (kérjük, ne a számlán szereplő székhelyre küldjék, mert ott az átvétel nem megoldott)

Emailben történő előértesítés esetén, (FONTOS, hogy a termék cikkszámát írja bele a tárgy mezőbe, a könnyebb visszakereshetőség érdekében.)

 

Az elbírálás folyamata:

A hibás lábbelit beérkezés után szakértő munkatársunk megvizsgálja a visszaküldött dokumentumok alapján és elbírálja. Az elbírálás eredményéről Ön mindenképp fog kapni e-mail-en értesítőt. - Amennyiben a garanciális igény jogos, a terméket készletünkről azonnal cseréljük és az új lábbelit a legközelebbi rendelésekor visszaküldjük. Kivétel egyedül a PUMA márka, amelyet javítunk, ha a garanciális igény jogos. (javítási idő 6-8 nap) Ha a termék, raktárunkról nem elérhető és esetleg a gyártónál sincs készleten, az ügyfél kérheti a jóváírást vagy megvárhatja az új készletfeltöltést.

Amennyiben a garanciális igény nem jogos, a hibás cipőt viszonteladó partnerünknek (előzetes egyeztetés után) visszaküldjük. Ez minden esetben a következő megrendelés postázásával együtt történik. Így Önnek nem kerül semmilyen költségébe a garanciális ügymenet. Ha a hibás, vagy a kicserélt lábbeli visszaküldése ennél sürgősebb, azt csak a futárköltségnek megfelelő utánvétösszeggel áll módunkban küldeni. Az elutasított lábbelihez mellékeljük az elutasítás tényét és okát közlő szakvéleményt. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy tisztelt Fogyasztónak jogában áll a Fogyasztóvédelmi Felügyelethez (volt KERMI) fordulni, és onnan is szakvéleményt kérni, amely illetékköteles. Amennyiben a Felügyelet a Fogyasztó javára dönt, abban az esetben az illetéket visszatérítjük a Fogyasztónak, és a Felügyelet döntésének megfelelően járunk el. Köszönjük együttműködését és bízunk abban, hogy ezzel az ügymenettel is, cégünknél a garanciális ügyintézés gyorsabbá és zökkenő-mentesebbé válik. Ne felejtse, hogy Önnek a garanciális ügymenet nálunk semmilyen költségébe nem kerül, ha a fentiek alapján jár el!

 

Letölthető dokumentumok:

Jegyzőkönyv a fogyasztói kifogásáról
Reklamációs űrlap
Visszáru kérelem - Végfelhasználók
Kárfelvételi jegyzőkönyv